12 - TIO SAKER JAG VILL GÖRA INNAN JAG DÖR

1. Åka tillbaka till Bryssel och stanna där under en längre tid. Jag och Richard var där i våras i 4 dagar och det var verkligen en sån himla mysig stad, och söndagsmarknaden var verkligen helt fantastisk. Det var ett stort torg där alla slängde fram det de hade hemma, allt ifrån gamla dörrhandtag och vaser till polaroidbilder på män i kistor och trasiga kylskåp till fina (och dyra) vintage Chanelväskor och Sonia Rykiel-koftor. Den vill jag besöka igen! Dessutom är Dries Van Notren-butiken supercool och de har världens godaste efterrätter.
2. Gifta mig. Såklart. Inget stort och pampigt men personligt och härligt.
3. Klara av en extrem fysisk utmaning och vara i mitt livs form, som att springa ett marathon på en riktigt bra tid.
4. Jobba och bo utomlands i ett ovanligt land. Det är så JÄÄVLA tråkigt med alla som bara: När jag blir stor ska jag antingen flytta till USA, typ New York eller London eller Stockholm och så ska jag jobba där. Jag vill flytta till ett land där det inte är så vanligt med folk från andra länder, där jag kan komma med en helt ny infallsvinkel och där det inte är helt invarderat utav svenskar. Gärna i Europa, typ Kroatien, Tyskland, Holland eller Belgien. Eller så kanske jag drar till Bangladesh och säljer majspannkakor WHO KNOWS men det har verkligen aldrig varit min dröm att flytta till USA eller såna där mainstream länder.
5. Fylla en hel garderob med dyra plagg. Vilket leder oss till punkt nummer...
6. Tjäna över en miljon om året!


7. Måla en massa tavlor. Jag önskar verkligen att jag var duktig på att rita och måla, men det är jag inte. Det skulle vara otroligt häftigt att fylla alla väggar hemma med tavlor jag målat själv. Jag skulle vilja vara en sådan där superkulturell person och när jag går i pension skulle jag vilja läsa litteraturhistoria.
8. Bli riktigt duktig på tyska och språk i största allmänhet.



9. Bli en riktigt bra kock, och lära mig laga helt fantastiskt god mat och efterrätter.
10. Resa, uppleva och se mycket, inte bara turistorter utan de "riktiga" städerna i ett land.
Någon på söndagsmarknaden i Bryssel som ville bli av med sina gamla skruvar och dörrhandtag.

Kommentarer
Postat av: sara

taaaaack sötis <3

2011-01-10 @ 16:25:26
URL: http://saraling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0