04 DET HÄR ÅT JAG IDAG

Om jag hade varit en jätteambitiös bloggare hade jag antagligen lagat sån mat som ser extra snygg ut på tallriken, lagt upp den på mitt finaste porslin och fotat och låtsats som att mina måltider alltid ser ut så. Men nu är ju jag ingen ambitiös bloggare, den tiden har VERKLIGEN passerat och var bara jobbig nästan.
Idag har jag ätit:
Tomtegröt & Julstut, lite spaghetti och några vindruvor. Dessutom har jag länsat Richards chokladkalender dagarna 8-21 eftersom han tycker att den chokladen är äcklig (?...) Men nu är jag hungrig så nu ska jag äta korv med bröd (MIN BÄSTA MAT!)
Men jag kan ju passa på att berätta om en lite mer spännande mat!
I fredags var jag, Ebba och mamma hos mammas kompis som har rötter i Polen och åt polskt julbord. VÄLDIGT spännande må ni tro. Istället för köttbullar, skinka, ägghalvor och potatis fanns lax i gele, någon dricka gjord på kokade grönsaker, piroger, alla möjliga sorters fisk och en massa surkål, potatis med russin och pannkaka. Det var otroligt gott men inget jag skulle vilja byta mot det svenska julbordet, haha. Jag tog ingen bild, men ni får en bild på ett svenskt julbord istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0